Jeg har nu set en serie reklamer for Europæiske Rejseforsikring på TV, og vil gerne dele mine erfaringer med Europæiske Rejseforsikring. På en ferie for ca 3 måneder siden, var jeg så uheldig at komme til skade og dette var begyndelsen på et langt forløb med Europæiske Rejseforsikring som ikke er slut endnu. Jeg skal ikke kede jer med detaljer, men kan opsummere kort.

Jeg faldt og brækkede armen. Mine rejsefæller fandt selv et sted at få lavet et xray, som blev vurderet af en sød amerikansk læge på ferie (jeg havde fundet hende tilfældigt i en havn, uden assistance fra Europæiske Rejseforsikring). Det tog Europæiske Rejseforsikring næsten 2 døgn at sende mig til et “hospital”. Da vi mistede tålmodigheden ringede vi direkte til direktøren og beklagede os. Så blev jeg hentet. Jeg blev så transporteret til Puerto Rico og dumpet alene i akutmodtagelsen på et slumhospital i Puerto Rico, selv om den amerikanske læge havde anbefalet at jeg kom til Miami, som var få timer væk. Da der var tale om et kompliceret knoglebrud (ifølge den amerikanske læge). Puerto Rico “lægen” på slumhospitalen tilså mig ude på gangen efter ca 9 timer, tog et xray og gjorde ellers ikke noget. Jeg var en taxatur fra et rigtigt hospital, men det var for dyrt sagde de hos Europæiske Rejseforsikring. Senere om aftenen ringede jeg til Europæiske Rejseforsikring vedr hjemtransport, men de mente godt jeg kunne gennemføre en sejlferie i 14 dage med en brækket arm. Først da jeg truede Europæiske Rejseforsikring med en retssag, indvilligede de i at hente mig. Det tog samlet set 8 dage, hvor jeg bare gik rundt. Damen der skulle hente mig, kom først efter hun havde været i PR i næsten 2 døgn – hun skulle lige shoppe lidt til sin datter og se byen, sagde hun. Der blev brug ca 6.000 i telefon regninger (som de ikke vil dække), på at ringe til Europæiske Rejseforsikring som sjældent ringede tilbage og kun hjalp under trusler om sagsanlæg. Jeg bad om aktindsigt efter hjemkomst, hvilket de har nægtet. Europæiske Rejseforsikring har i skrivende stund stadig ikke betalt det de skal.

Jeg kunne krydre med mange detaljer, men så bliver det langt.

Kort og godt, så find et andet sted at tegne din rejseforsikring.

10 Comments

  1. C

    Europæiske står jo også for den offentlige rejsesygesikring.

    Det har smittet af på resten, så det hele minder om et offentligt kontor.

    Jeg har arbejdet der, og jeg græmmede mig somme tider over den nedladende måde mine kollegaer talte til kunderne. Sjovt nok var det dem der havde arbejdet der længst, som var værst. Men det skal siges at ca. 50 % af kunderne var dumme, uforskammede, barnlige, bedrageriske, uansvarlige eller krævede mere end de havde krav på.

    Der var en hakkeorden mellem forskellige typer forsikringer, hvor vi fik klar besked om at behandle nordmænd og folk med en global udstationeringsforsikring bedst (thi de betaler mest), derefter visse andre typer forsikring alt efter dækningsgrad, og de offentlige rejsesygesikrings”kunder” i Europa kom i bunden, rent servicemæssigt. Men den offentlige rejsesygesikring er jo heller ingen forsikring, og man får hvad man betaler for.

    Der er dog også stor forskel på service alt efter om der er spidsbelastning på kontoret. Jeg skal ikke kunne sige om andre selskaber er bedre. Men du kan jo prøve at købe en norsk Europæiske-forsikring- den er så også lidt dyrere.

  2. Peter Buch

    Ikke fordi jeg rejser meget og derfor er det nok ikke særligt repræsentativt, men da min bagage engang ikke kom frem og Europæiske sidenhen blev præsenteret for regningen gik der få dage inden den kunne afhentes.

  3. Pia

    Nej søde Allan, som en anden kvik kanin skrev får man hvad man betaler for. Især mht bagage når vi taler luftfartselskaber er det noget man IKKE får meget for, Europæiske har højst sandsynligt gjordt regres overfor flyselskabet men det er nok ikke derfra den primære betaling kom fra. Tidligere ja men de tider er overstået.

  4. Kirsten

    Jeg har dårlig erfaring med Europæiske.
    Fik cancer efter ferien var bestilt.
    Faktisk bruger de så meget af min tid, at jeg er ved at besvime af træthed!
    En lægeerklæring fra Onkologisk afd. var ikke nok. Så nu skal jeg hente en ny, og stadig ingen penge.
    Tænk over det!

  5. Steen

    Jeg kan tilslutte mig koret af utilfredse kunder hos Europæiske Rejseforsikring!
    Sagen kort var den at hvis man har været hos lægen indenfor 2 måneder før afrejse skal man forhåndsgodkendes såfremt man vil være sikker på at forsikringen dækker!
    Jeg var blevet MRI-scannet (med et glædeligt svar heldigvis) og gik derfor til ER for at tegne en udvidet rejseforsikring, da jeg skulle på dykkerferie.
    En forsikring der gælder 1 år koster 200 kr. for Udvidet Europa, men et hasteforhåndstilsagn koster 400 kr..
    Som ros skal det nævnes at jeg fik ros indenfor 2½ time, men svaret var nej til at dække – med henvisning til en såkaldt “helhedsvurdering” (læs: hvis du er blevet scannet er du et dårligt liv og kan ikke forsikres)! Og så syntes jeg bare man skulle have sagt det til mig istedet for at bøffe mig for 400 kr. for et svar der er givet på forhånd! PAS PÅ MED EUROPÆISKE REJSEFORSIKRING!

  6. Anders Høgh

    Under ophold i sydlige Kroatien.Læge ønsket kl 22,30.Oprigning næste dag kl 11,00 om hvorvidt jeg stadig ønskede læge tilsyn.Jeg kunne have været død inden Europæiske fik taget sig sammen.
    M.v.h. Anders Høgh

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *